השתלות שיניים ביום אחד

מודל, דגם שיניים, השתלות שן, טיפול שורש

טכנולוגיה דנטלית מרשימה

טכנולוגיה פורצת דרך, תוך זמן קצר, נוחות מירבית כיום, לאור ההתפתחות הטכנולוגית המרשימה בעולם הדנטלי, מטופלים רבים יכולים ליהנות מהשתלות שיניים ביום אחד בלבד. הליך ניתוחי זה, המכונה גם "העמסה מיידית", נועד לחסוך למטופלים חודשים של המתנה ללא שיניים וחוסר נוחות . בנוסף נמנעים מאיבוד עצם ומפחיתים בצורה משמעותית את הטראומה הנגרמת ללסת.

איך זה עובד?

עד לפני מספר שנים, מטופלים שנדרשו לעבור השתלות שיניים היו חייבים לעבור מסלול ארוך שכולל עקירת השיניים הפגומות וקבלת תותבות מעבר לתקופת המתנה של שלושה חודשים עד לריפוי מלא של החניכיים באזור העקירה. לאחר סיום תקופת ההמתנה וביצוע צילום CT של אזור הטיפול, היה ניתן לבצע את שלב השתלת השיניים החדשות. בעוד שמסלול טיפולי זה קיים עד היום, כיום מטופלים יכולים לבחור בתהליך מהיר ונוח ביותר המכונה "העמסה מיידית".

"השתלת שיניים ביום אחד" הינה שם כללי לתהליך כירורגי, הכולל עקירת שיניים ועוד באותו יום החדרת שתלים ועליהם כתרי מעבר עד לקליטת השתל.

התהליך מתחיל בעקירת השיניים הלא תקינות ובהשתלה מיידית של השתלים. לעיתים, לאחר העקירה, יש צורך בהשתלת רקמות רכות על מנת לעבות את החניכיים ולספק תנאים טובים יותר לקבלת השתלים. במקום תותבות, מקבלים המטופלים פתרון מעבר קבוע (שאינו נשלף).

לאחר ביצוע ההשתלה משוחררים המטופלים לביתם. כעת יש צורך להמתין לקליטת השתל. זמן ההמתנה הינו שלושה חודשים (לסת תחתונה) או שישה עד תשעה חודשים (לסת עליונה ).

לפני הליך ההשתלה, מתקיימת פגישה מקדימה הכוללת תיעוד מקיף של אזור הפה על ידי מצלמה, ותכנון ההליך הטיפולי ביחד עם המטפל הצוות הדנטלי. פגישה זו הינה חיונית להצלחת הטיפול. בהמשך, המטופלים יגיעו למרפאה מידי תקופה לצורך ביקורת ולמעקב.

באופן עקרוני, השיטה מתאימה לכל מי שזקוק להשתלות שיניים. יחד עם זאת, יש לציין כי מתן "אור ירוק" לביצוע הליך ההעמסה המיידית תלוי בבדיקה מקדימה ואבחון מספר פרמטרים כגון צפיפות עצם מספקת, היעדר מחלות רקע שונות ועוד. ישנם מקרים בהם נמליץ למטופלים לעבור השתלות שיניים בשיטות אלטרנטיביות (ולא ביום אחד). המלצה זו מתבצעת על בסיס בדיקה מקדימה ואבחון הצרכים והמצב הדנטלי של המטופל/ת.

Doctor Q, רשת מרפאות שיניים, טיפולי שיניים, יישור שיניים

למי זה מתאים?

באופן עקרוני, השיטה מתאימה לכל מי שזקוק להשתלות שיניים. יחד עם זאת, יש לציין כי מתן "אור ירוק" לביצוע הליך ההעמסה המיידית תלוי בבדיקה מקדימה ואבחון מספר פרמטרים כגון צפיפות עצם מספקת, היעדר מחלות שונות ועוד. ישנם מקרים בהם נמליץ למטופלים לעבור השתלות שיניים בשיטות אלטרנטיביות (ולא ביום אחד). המלצה זו מתבצעת על בסיס בדיקה מקדימה ואבחון הצרכים והמצב הדנטלי של המטופל/ת.

טכנולוגיות וחומרים

ברשת מרפאות –  Doctor Q  אנו לא מתפשרים על איכות השתלים בהם אנו משתמשים. אנו משתמשים במיטב השתלים המותאמים להעמסה מיידית המיוצרים ע"י  יצרני השתלים הטובים ביותר בישראל ומעבר לים.

במקרים מסוימים, נבחר לבצע את תהליך ההשתלה באופן מודרך, על יד שימוש בכלי טכנולוגי הקרוי סד כירורגי, המנווט את הכירורג להנחת השתלים באופן המדויק ביותר.

חשוב שתדעו…

הודות לטכנולוגיה הקיימת בשוק ולמיומנות הכירורגית גבוהה של רופאי השיניים, השתלת שיניים ביום אחד הפכה לפרוצדורה שגרתית ביותר. יחד עם זאת, חשוב לוודא שהכירורג הדנטלי המבצע את ההליך הינו מנוסה ומיומן בתחום זה.